Uyluk Germe

Uyluk olarak adlandırılan üst bacak bölgesinde aşırı kilo verme veya yaşlanma sonucu oluşmuş olan sarkmalar estetik olarak istenmeyen görüntülere sebep olduğu gibi yürürken birbirlerine sürterek rahatsızlık oluşturabilir. Uyluk germe ameliyatı, bu sarkmaların giderilmesi amacıyla cilt ve yağ dokusunun çıkartıldığı bir işlemdir. Hem erkek, hem de kadın hastalarda uyluğun iç ve üst kısmında oluşan sarkmaların tedavisi amacıyla uygulanabilir.

Uyluk germe operasyonu, özellikle aşırı kilo vermiş hastalarda kol germe, karın germe ve meme dikleştirme operasyonlarıyla birlikte kombine olarak uygulanabilir.

Operasyon, ameliyat öncesi hastanın problemi ve beklentileri doğrultusunda yapılan detaylı bir planlamanın ardından başlar. Genel anestezi altında gerçekleştirilir. Ortalama 2-3 saat sürer. Uyluk iç kısmına öncelikle Liposuction uygulanır. Ardından ameliyat öncesi planlamaya uygun bir biçimde dikey ve/veya yatay kesiler ile fazla deri ve yağ doku çıkarılır. Operasyon sonrasında hastaya elastik bandaj uygulaması yapılır. 1 gece hastanede yatırarak takip etmek gerekebilir. Ameliyat esnasında yerleştirilecek olan direnler birkaç gün takip edildikten sonra çekilir. Ameliyat esnasında kullanılan dikişler deri altında bırakılacağından ameliyat sonrası dikiş almaya gerek kalmayacaktır. İzler uyluk bölgesinin iç kısmında kaldığından, ayakta durulduğunda karşıdan gözükmeyecektir.

Hastalara ameliyat sonrası ilk 2 hafta yatak istirahati önerilir. 2. haftadan sonra günlük işlerine yavaş yavaş dönebilirler. 6. haftadan sonra da ağır egzersizlere izin verilebilir. Ameliyat sonrası bu bölgede kan veya serum birikmesi gözlenebilecek olası problemlerdendir. Bu problemler ile daha az oranda karşılaşmak adına genellikle hastalarıma ameliyat sonrası yaklaşık 1 ay korse kullanmalarını öneririm.